Interculturalitat i educació UOC

La meva foto
Diplomada en Magisteri per la Universitat de Barcelona, llicenciada en Psicopedagogia per la Univeristat Oberta de Catalunya i amb el grau professional de piano per el conservatori del Liceu de Barcelona, actualment i des del 2005 sóc mestra i coordinadora dels Petits Músics de l'Escola Municipal de Müsica i Dansa des Mercadal.

diumenge, 13 de desembre del 2009

Avaluació de resursos per a treballar la interculturalitat en línia

La nostra webquest

La webquest escollida és: "La educación intercultural":
http://www3.unileon.es/dp/ado/ENRIQUE/WQ3_Inic.htm

La webquest triada és un recurs en línia, dirigit als alumnes de magisteri i psicopedagogia per tal de treballar els continguts i objectius de l'assignatura que ens ocupa. En general em sembla fantàstic poder utilitzar aquesta estratègia d'aprenentatge, en general, per el seu atractiu.
Concretament vaig triar aquesta webquest perquè anava ADREÇADA A NOSALTRES i perquè treballava els NOSTRES CONTINGUTS actuals.És una webquest de la Universitat de León.
Disseny tècnic:
A primera vista no és gaire atractiva, és un disseny molt senzill, però està elaborada en format html, totes les imatges fuincionen, encara que no tots els vincles de l'apartat de recursos, no hi ha abús d'elements gràfics, no presenta errors gramaticals i/o ortogràfics significatius.
Disseny formatiu:
Utilitza la segona persona, és a dir, un llenguatge directe, que implica als participants.
A cada apartat de la webquest hi ha els elements que ha d'haver.
En la introducció es plantejen els dubtes que hem de "solucionar"; a l'apartat de "tarea y proceso", defineix quina tasca ha de realitzar l'alumne així com les passes a seguir per a portar-ho a terme; a l'apartat de "recursos" hi ha els links de diferents pàgines d'internet que ens serviran de font d'informació; a l'"avaluación" estan definits els criteris avaluatius i per últim, a les "conclusiones" trobem el resum de l'experiència i un estímul a la reflexió. En aquest cas, també ens trobem la guia didàctica amb orientacions per a la implementació de la webquest.
La tasca és clara i té un nivell formatiu elevat, el procés està ben descrit i les tasques a realitzar estan ben definides i clares.
Continguts:
La webquest triada cerca un nivell alt o de transformació cultural, i així ho exposen en la presentació de la webquest amb la intenció de "enseñar a comprender las desigualdades sociales y trabajar activamente para cambiar la sociedad". Aquest nivell implica la creació de llenguatges culturals nous. En aquest nivell, el diàleg o bé la negociació interculturals donen pas a la creació de nous codis culturals, que són producte de la fusió d’elements dels grups culturals en joc.
La webquest ens ajuda a observar les diferències entre educció compensatòria (ensenyament i aprenentatge de la llengua majoritària i la llengua materna per a aconsegui la igualtat d'oportunitats), multicultural ("dret a la diferència") i intercultural. Com diu José A. Jordán Sierra, ens ajuda així a definir el que NO és l'educació intercultural: No es redueix a l'educació compensatòria i no es l'educació multicultural extrema, entre d'altres aspectes.
Recursos:
El nombre i el tipus de recursos són molt adequats per a la resolució de les tasques a realitzar.
La majoria de les webs tenen vincles actius.
Avaluació:
La rúbrica té els nivells i els criteris ben estructurats i a més compta amb descritors per a cada nivell.
També està especificat el percentatge que correspon a cada aspecte a puntuar.
Guia didàctica:
La guia especifica a quin alumnat va dirigit, els objectius curriculars, la temporalització, els recursos necessaris, l'avaluació i les conclusions.
A la guia didàctica es troben a faltar l'especificació dels continguts a treballar, malgrat tot, especifica clarament com implementar la webquest.

Valoració de la PAC 2 i la PAC 3
Valoro positivament les activitats que hem realitzat (2 i 3), per una banda com a útils, tant per saber com crear una webquest (concspte que no coenixia i m'ha semblat força interessant), i a l'hora valorar la seva utilitat com a eina didàctica. Per una altra banda la necessitat i la utilitat de saber avaluar els recursos que en trobem per la red, segons els nostres objectius i necessitats.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada