Interculturalitat i educació UOC

La meva foto
Diplomada en Magisteri per la Universitat de Barcelona, llicenciada en Psicopedagogia per la Univeristat Oberta de Catalunya i amb el grau professional de piano per el conservatori del Liceu de Barcelona, actualment i des del 2005 sóc mestra i coordinadora dels Petits Músics de l'Escola Municipal de Müsica i Dansa des Mercadal.

diumenge, 20 de desembre del 2009

Tancament del Curs i Avaluació

Autoavaluació del blog
En un primer moment no sabia ben bé com podria influir l'eina del blog en la meva formació. La veritat és que no havia creat mai cap i tot d'una, en una setmana vaig crear aquest i el de noves tecnologies.
Diguem que el paper que ha tingut el blog respecte l'assignatura seria de reflexió, i d'autoavaluació de les activitats realitzades. També m'ha servit per a donar-me'n compte de la meva evolució respecte a la mateixa.
Cada vegada més m'he adonat dela importància de reflexionar sobre allò realitzat, per poder millorar i avançar en el coneixement.
Realment em sembla una eina, a posteriori per a consultar.
Autovaluació de l'assignatura
Els aspectes a destacar més important, serien dos. Per una banda la introducció de la paraula interculturalitat diferenciada de mutliculturalitat. Crec que és important tenir en compte la gran diferència entre ambdues i per una altra bnada el valor de les TIC en el món de la interculturalitat.

Si hagués de triar una frase per a descriure allò après seria el fet de tractar la interculturalitat com una transformació cultural. I tenir sempre present per una altra banda que interculturalitat no representa que hi hagi un coneixement mutu entre les cultures, ni representa una necessitat de resolució de conflictes de valors, sinó que representa una societat que s’està generant a partir de la fusió d’elements culturals diferents, s’està formant una societat intercultural que donarà lloc a la transformació d’aquesta societat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada